Educar és facilitar les condicions perquè els nens i nens puguin ser qui ja són

Educar és facilitar les condicions perquè els nens i nens puguin ser qui ja són

divendres, 7 de juliol del 2017

El treball cooperatiu a l'aula



Treballar la cohesió de grup, en l'àmbit A, el treball en equip, àmbit B i el treball en equip un contingut a ensenyar, àmbit C, aporta uns matisos a l'aula rics i indescriptibles. El treball entre iguals i els rols que s'estableixen són molt interessants. No té res a veure amb una educació en què l'alumne és el seu propi protagonista de l'aprenentatge.




 
La manera com el docent es comporta a l’aula, es relaciona amb els seus alumnes o planifica les classes influeix en com l’estudiant assumeix l’assignatura

Si un docent està atent al que sent i al que l’envolta, és capaç d’adaptar les classes a les necessitats de cada alumne.
  
Això significa que el mestre, a més de ser expert en la matèria que imparteix, l’educador ha de tenir en compte en tot moment l’estudiant i adaptar-s’hi: explicar-li el que no entén, mostrar-li l’interès de la matèria que estudia i, per descomptat, potenciar el debat entre els seus companys.



Fem que el nen sigui el protagonista del seu propi aprenentage  Toni Otero
 
                                  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada